Kiekvienas ventiliatorius, kaminas ar net suvirinimo aparatas Jūsų ūkinėje veikloje patenka į Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos taisyklių apimtis. Parengiame oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitas, atliekame oro taršos tyrimus, teikiame Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitą ir ataskaitas (AIVIKS). Rengiame TIPK ir taršos leidimų paraiškos oro dalį.
Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ir ataskaitų teikimo taisyklėse (toliau – Taršos šaltinių inventorizacijos taisyklės) nustatyta, kad privalomos taršos šaltinių naudotojams, kurie ūkinės veiklos vykdymo metu į aplinkos orą išmeta teršalus, neišskiriant konkrečių kriterijų. Tai reiškia, kad inventorizacija atliekama pradėjus eksploatuoti bet kokį naują įrenginį ar jo dalį, susijusį su teršalų išmetimu į aplinkos orą.
Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos procesas:
- Ūkinės veiklos vietos, turimų dokumentų analizė ir įvertinimas;
- Išsiskyrusių bei išmetamų teršalų kiekis ir sudėtis nustatoma instrumentiniais matavimais, nustatyta tvarka leidimą turinčioje laboratorijoje
- Matavimai atliekami vadovaujantis galiojančiomis metodinėmis rekomendacijomis, galiojančiais normatyviniais dokumentais bei standartais;
- Tie teršalai, kurių išmetamą kiekį instrumentinių matavimų būdu nustatyti nėra galimybės, įvertinami skaičiavimo būdu pagal patvirtintas skaičiavimo metodikas;
- Inventorizacijos duomenys įforminami inventorizacijos ataskaitoje;
- Parengta inventorizacijos ataskaita pateikiama Aplinkos apsaugos agentūrai, jei reikia derinama;
- Jums pateikiama AAA priimta ir patvirtinta inventorizacijos atskaitos.
Inventorizacijos galiojimas iki 5 metų, o pradėjus eksploatuoti naują įrenginį ar jo dalį, susijusį su teršalų išmetimu į aplinkos orą, inventorizacija atliekama per vienerius metus nuo įrenginio ar jo dalies paleidimo datos.
Aplinkos oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos atlikimo ir suderinimo trukmė – apie 2 mėn.
Monitoringo programos dalys susijusios su oro tarša rengiamos pagal kitus ūkinės veiklos dokumentus – oro taršos šaltinių inventorizaciją, TIPK ar Taršos leidimus, technologinius aprašymus.
Monitoringo vykdymas gali apimti instrumentinius tyrimus oro taršos šaltinio vietoje, mėginių paėmimą ir jų tyrimus atliekant laboratorijose ar skaičiavimai pagal patvirtintas skaičiavimo metodikas, kaip tai numatyta monitoringo programoje ar kituose teisės aktuose.
Gautus monitoringo rezultatus pateikiame klientui, galimas ir ataskaitų teikimas atsakingoms institucijoms.
Monitoringo ketvirčio rezultatai formuojami atitinkamoje formoje ir pateikiami klientui.
Parengta Aplinkos oro apsaugos metinė ataskaita ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d. teikiama AAA per informacinę sistemą „Aplinkos informacijos valdymo integruota kompiuterinė sistema“ (IS AIVIKS).
Į aplinkos orą išmetamų teršalų apskaitą privalo tvarkyti stacionarių taršos šaltinių naudotojai:
- kuriems išduotas TIPK leidimas;
- TIPK leidime nustatyta leidžiama tarša į aplinkos orą;
- stacionarių taršos šaltinių naudotojai, kurie vykdo ūkinę veiklą ir eksploatuoja įrenginius, atitinkančius Taršos leidimo 1 priedo dalyje nustatytus kriterijus.
Taršos šaltinių naudotojai privalo tvarkyti visų TIPK leidime ar taršos leidime nustatytų teršalų, patenkančių į aplinkos orą iš stacionarių taršos šaltinių, apskaitą.
Teršalų išmetimo į aplinkos orą apskaitos duomenys teikiami Aplinkos apsaugos agentūrai parengiant Aplinkos oro apsaugos metinę ataskaitą pagal nustatytą formą.
Parengta Aplinkos oro apsaugos metinė ataskaita ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 15 d. teikiama AAA per informacinę sistemą „Aplinkos informacijos valdymo integruota kompiuterinė sistema“ (IS AIVIKS).
Mūsų įmonės specialistai atlieka šiuos oro tyrimus:
Stacionarių taršos šaltinių išmetamieji į aplinkos orą teršalų
- Dujų srauto greičio ir tūrio debito matavimas instrumentinis metodas
- Anglies monoksido kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Azoto oksidų kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Sieros dioksido kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Deguonies kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Kietųjų dalelių (dulkių) kiekio nustatymas gravimetrijos metodu
Aplinkos oro teršalų
- Amoniako kiekio nustatymas fotometrijos metodu
Sąvartynų dujų
- Metano kiekio nustatymas infraraudonųjų spindulių absorbcijos metodu
- Anglies dioksido kiekio nustatymas infraraudonųjų spindulių absorbcijos metodu
- Amoniako kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Sieros vandenilio kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu
- Vandenilio kiekio nustatymas elektrocheminiu metodu.
Kartu su tyrimais gali būti atliktas išmetamų teršalų oro valymo įrenginių veikimo efektyvumo nustatymas.
Daugiau informacijos apie laboratorijoje atliekamus tyrimus rasite čia.
Rengiame TIPK ir Taršos leidimų paraiškas oro daliai.
Rengiant ūkinės veiklos pakeitimus, visų pirma reikia įsivertinti, ar rengiami pakeitimai neatitinka Poveikio aplinkai vertinimo įstatymo 1 ar 2 priede nurodytų veiklų, kurioms reikalinga atliki poveikio aplinkai vertinimo procedūras.
Galiausiai atkreipti dėmesį, kad TIPK ar Taršos leidimas turi būti išduotas, pakeistas iki ūkinės veiklos pradžios, pakeitimų įdiegimo.
Už TIPK ar Taršos leidimo išdavimą ar pakeitimą taikomos nustatyto dydžio valstybinės rinkliavos, kurią turi sumokėti ūkinės veiklos vykdytojas.